קטגוריות באתר

אוכל ובישול אומנות ובידור אינטרנט ביטוח בנייה, עיצוב הבית בנקאות ופיננסים בעלי חיים בעלי מקצוע חברה ומדינה חוק ומשפט הובלות טיפוח ויופי טכנולוגיה ומחשבים לימודים והשכלה מדעים אירועים רוחניות ומיסטיקה נדלן תוכנות יום הולדת ספורט כושר ותזונה תיירות רכב ותחבורה עזרה וייעוץ משפחה וקהילה צרכנות וקניות דרושים וכח אדם בריאות

דגשים לקידום אתרים מקומי

רובנו מכירים את קידום האתרים הבסיסי המבוסס על ביטויים גנריים, אך פחות מכירים את הקידום הלוקאלי. רוב העסקים הפועלים ברשת פונים למיליוני הלקוחות שלהם באמצעות ביטויי חיפוש גנריים (זוכרים את הפעם האחרונה שחיפשתם את "איקאה"?), על מנת שהגולשים יוכלו לאתר אותם בקלות. יחד עם זאת, מנועי החיפוש המובילים דוגמת גוגל, יאהו ובינג משתמשים במגוון פרמטרים נוספים לאופטימזיציה אידיאלית עבור הגולש, כשאחד המובילים ביניהם הוא... כן, ניחשתם נכון. ה- Local SEO , כלומר המיקום הפיזי של העסק. נשמע מבטיח כל העסק הזה, אבל רגע אחד. לפני שנרוץ לבצע קידום אתרים לוקאלי, יש מספר דגשים שחובה עלינו לדעת.

למי זה מתאים?

למי מיועד הקידום הלוקאלי? צורת החיפוש המתבססת על מיקום פיזי של בית העסק, חשובה ביותר בעיקר עבור עסקים עם מספר מתחרים באותו אזור, למשל: בתי קפה, צימרים, בתי מלון, מסעדות או כל עסק אחר שהלקוחות מגיעים אליו באופן לוקאלי, לאחר שחיפשו כמה וכמה בתי עסק בסביבה.

הגולשים התרים אחרי עסקים שונים ברשת, מבצעים חיפוש רגיל- הם מקישים את ביטוי החיפוש ובסיומת את שם העיר או האזור בארץ או בעולם (נשתמש בדוגמא הקודמת – 'סניף איקאה בנתניה'). בשלב זה, יחשוף גוגל בפניהם מספר תוצאות, בהן תוצאות חיפוש אורגניות וכמה תוצאות חיפוש המותאמות לקידום הלוקאלי (המקומי). במידה ובית העסק שלכם נמנה על בתי העסק בעלי הסניפים הפיזיים ברחבי הארץ, תוכלו להפיק תועלת רבה מצורת קידום זו.

למה זה כדאי?

קידום אתרים לוקאלי הוא שירות, המאפשר להציג לגולש תוצאות המותאמות עבורו באופן אישי, ובפרט למיקום הנוכחי שלו. יחד עם זאת, לעצם ההצטרפות לשירות תועלת רבה מבחינת הדירוג של בית העסק בגוגל ובשאר מנועי החיפוש. כל אתר הנרשם לשירות זוכה להיות מוצג באופן בולט בתוצאות החיפוש הרלוונטיות, ומאפשר ללקוחותיו להגיע אליו בקלות על ידי הצגת מפת הגעה ברורה, פרטי יצירת קשר ועוד. באופן זה מובטח לכם שתשארו במקום טוב בראש תוצאות החיפוש, שכן גוגל מעניקה חשיבות יתרה לאתרים מקומיים.

איך מבצעים רישום של בית העסק בגוגל?

בין אם אתם מנהלים בית קפה קטן ברמת אביב או מסעדה מקומית בחיפה, תוכלו להפיק תועלת רבה מרישום של בית העסק דרך גוגל. כאשר גולשים יחפשו את אחד מן השירותים שלכם באזור, הם יוכלו להגיע אל בית העסק שלכם בקלות יתרה. כדי לאפשר לעסקים להירשם בקלות לשירות, יצרה גוגל את מרכז Google My Business. הרישום למרכז גוגל הוא לגמרי בחינם, וכל בעל חשבון בגוגל יכול ליצור אותו בקלות (במידה וטרם רכשתם חשבון גוגל, תוכלו לעשות זאת דרך הלינק: https://accounts.google.com).

לאחר יצירת החשבון בהצלחה, יהיה עליכם לגשת למרכז העסקים של גוגל בלינק: https://www.google.co.il/business, ולהזין פרטים כלליים אודות העסק שלכם על מנת שגוגל יוכל לאתרם במסד הנתונים שלו. במידה והעסק מופיע כ'לא קיים', תתבקשו להזין פרטים מלאים אודות העסק.

איפה יופיע העסק שלי לאחר הרישום?

בתום הרישום (לשמחתכם הרבה) העסק שלכם יופיע בשני מקומות כאשר הגולש יחפש את הביטוי הרלוונטי:

  • מפות גוגל- כל גולש שיבצע חיפוש של שם העסק או ביטוי חיפוש רלוונטי, יוכל לצפות בעסק 'על המפה' ובפרטים המלאים שלו.
  • תוצאות מקומיות- גולש שיקיש את מילות החיפוש+המיקום (למשל: בית קפה בתל אביב), יראה את בית העסק בחלק העליון של תוצאות החיפוש

לסיכום, קידום לוקאלי מומלץ ביותר לכל אדם בעל סניף פיזי של בית העסק- הוא מסייע למשוך לקוחות פוטנציאליים ולהגיע לדירוגים טובים יותר בתוצאות החיפוש האורגניות.

סרטון מעניין