קטגוריות באתר

אוכל ובישול אומנות ובידור אינטרנט ביטוח בנייה, עיצוב הבית בנקאות ופיננסים בעלי חיים בעלי מקצוע חברה ומדינה חוק ומשפט הובלות טיפוח ויופי טכנולוגיה ומחשבים לימודים והשכלה מדעים אירועים רוחניות ומיסטיקה נדלן תוכנות יום הולדת ספורט כושר ותזונה תיירות רכב ותחבורה עזרה וייעוץ משפחה וקהילה צרכנות וקניות דרושים וכח אדם בריאות

ניהול קמפיינים

בשנים האחרונות העולם הדיגיטלי עובר מהפכה של ממש. אם עד לפני כמה שנים היינו משתמשים באינטרנט לצורך עבודה בעיקר, היום מדובר על אפשרות לתקשורת מכל הסוגים. זאת גם תקשורת המונים כפי שניתן לראות באתרי החדשות הגדולים וברשתות החברתיות, וגם תקשורת בין אישית בממדים קטנים הרבה יותר, שלעיתים קרובות בכלל לא קשורה לעבודה. על רקע ההתפתות הזאת של עולם הדיגיטל והאינטרנט, הבינו כבר החברות הגדולות ושאר אנשי העסקים, כי לאינטרנט יש פוטנציאל שיווקי עצום. כולם נמצאים היום באינטרנט וברשתות החברתיות. מדובר על קהל יעד גדול הרבה יותר מאשר קהל היעד שהיה נחשף לשלט חוצות, לפרסומת בערוץ טלוויזיה מסוים, פרסומת בתחנת רדיו כלשהי או פרסומת בעיתון ספציפי. מודבר על מקום שבו כולם נמצאים וכולם חשופים למה שמתרחש בו. על כן, חובה להסיט משאבים כספיים ואנושיים לתחום השיווק באינטרנט. כחלק מכך, נוצר מקצוע חדש – מנהל קמפיינים.

מה זה מנהל קמפיינים?

לפני שנסביר מה זה מנהל קמפיינים, חשוב להבין בראש ובראשונה מה זה ניהול קמפיינים באינטרנט. קמפיין באינטרנט יכול להתרחש בכל הזירה הדיגיטלית, שהיא רחבה ומגוונת ביותר. יש אפשרות לפרסם מודעות ובאנרים באתרי אינטרנט שונים, ליצר כתבות תוכן, תכנים ויראליים מסוגים שונים, כמו סרטוני וידיאו, פוסטים ברשתות חברתיות ועוד.. המטרה של כל קמפיין אינטרנט יכולה להיות שונה. לעיתים רוצים רק לפרוץ לשוק, לפעמים רוצים להגדיל תודעה של מוצר או שירות מסוים, לפעמים רוצים שיותר אנשים יכנסו לאתר אינטרנט מסוים. אבל, בסופו של דבר המטרה הכוללת של כל המטרות הקטנות, היא הגדלת הרווחים לש החברה בזכות הקמפיין האינטרנטי. המטרה של מנהל קמפיינים, היא שכמה שיותר אנשים יקליקו על התוכן השיווקי שהחברה מפיצה באינטרנט, כחלק משיטת תשלום פר הקלקה.

שלושה כיווני חשיבה מרכזיים

ניהול קמפיינים דורש ממנהל ראשי של קמפיין לשלב בין שלושה כיווני מחשבה מרכזיים. התחום הראשון בו צריך להיות בקיאים הוא תחום האינטרנט והמדיה הדיגיטלית. חובה להכיר את העולם הזה בצורה מצוינת, להבין אותו מכל הכיוונים, להכיר את השחקניות המרכזיות שהן גוגל ופייסבוק, את המדיניות של כל אחת מהן בנושא, מה קהל היעד ובאיזו מדיה אינטרנטית הכי הגיוני למצוא אותו. הכיוון השני הוא כיוון שיווקי – ניהול קמפיינים חייב להיות מתוך יכולת להציג תוכן בצורה שיווקית. הכיווני השלישי הוא כיוון אנליטי. ניהול קמפיינים זה מקצוע שבו צריכה להיות יכולת ניתוח של הרבה מאוד גורמים, שכל אחד מהם יכול להשפיע מאוד על הקמפיין.

איפה לומדים את זה?

אם אתם אנשי שיווק ותיקים, אתם חייבים כבר לבצע התמחות בתחום ניהול קמפיינים באינטרנט. גם אם אתם אנשים שפשוט מתחברים למדיה החברתית ונמצאים שם הרבה התחום הזה יכול לקרוץ לכם מאוד. את התחום לומדים בקורסים במגוון מכללות ברחבי הארץ.

סרטון מעניין